contact-us צור קשר

 תביעה ייצוגית נגד חברת שופרסל טרוול בע"מ


הרקע לתביעה: מסרונים ללא אישור

עו"ד עמית זילברג, באמצעות עו"ד תום שנפ ואוהד שמילוביץ,

הגיש תביעה ייצוגית נגד שופרסל טרוול בע"מ.

לטענתו, הוא קיבל מסרון פרסומי מהחברה ביולי 2022, מבלי שנתן את הסכמתו לכך.

המסרון כלל הצעה לשירותי תיירות מטעם החברה.

זילברג טוען שמעולם לא מסר את פרטיו האישיים לשופרסל טרוול

או נתן את אישורו לקבלת מסרים שיווקיים מהחברה.

שופרסל טרוול טענה כי ההודעה נשלחה בהתבסס על נתוני מועדון הלקוחות של חברת האם, שופרסל בע"מ.

החברה הציגה טופס הצטרפות מ-2009, שלטענתה כלל הסכמה כללית לקבלת מסרים פרסומיים.

עם זאת, זילברג טען כי ההסכמה מעולם לא ניתנה, ובכל מקרה אינה חלה על חברות בת כמו שופרסל טרוול.


החלטת בית המשפט: עילה לכאורית לתביעה ייצוגית

השופטת חנה קיציס קבעה כי יש עילה לכאורית לניהול התביעה הייצוגית.

בהחלטתה ציינה כי המשיבה לא הצליחה להוכיח שהמידע שימש באופן חוקי,

וכי התקבלה הסכמה מפורשת למשלוח המסרונים.

עוד נקבע כי "ניהול התביעה כייצוגית הוא הדרך ההוגנת והיעילה ביותר לבירור המחלוקת.

לאור פוטנציאל הפגיעה הרחב בזכויות הפרט של חברי הקבוצה".

בית המשפט הדגיש כי סוגיות מרכזיות, כגון השאלה אם שופרסל טרוול שלחה פרסומות ללא אישור,

וכיצד שימשה ברשימות מועדון הלקוחות של חברת האם, יידונו במסגרת ההליך.


מה הלאה: בירור השאלות והשלכות לעתיד

חברי הקבוצה בתביעה הוגדרו:

"ככל מי שקיבלו מסרים פרסומיים משופרסל טרוול או משופרסל בע"מ מאז יולי 2018, מבלי שנתנו לכך את הסכמתם."

התביעה כוללת עילות של הפרת חוק התקשורת, רשלנות והפרת חובה חקוקה.

שופרסל טרוול תחויב לפרסם הודעה על אישור התביעה הייצוגית ולשאת בהוצאות משפט ראשוניות בסך 10,000 ש"ח.

הדיון הבא בתיק נקבע ל-31 במרץ 2025, ועד אז תידרש החברה להגיש את תגובתה המלאה.

פסק הדין מדגיש את חשיבות הציות להוראות חוק התקשורת ומעלה סוגיות עקרוניות ביחס לשימוש במידע אישי לצרכים שיווקיים.

לקריאת הפס"ד: https://www.law.co.il/media/computer-law/amit_zilberg31.pdf

למידע נוסף: office@zilaw.co.il 

    דילוג לתוכן