פשרה בתובענה ייצוגית עו"ד עמית זילברג נגד "מ.ז זולו פט וט בע"מ"
בית המשפט המחוזי בלוד אישר הסכם פשרה בתובענה. התביעה הוגשה על ידי עו"ד עמית זילברג נגד חברת "מ.ז זולו פט וט בע"מ". החברה עוסקת במכירת מוצרי חיות מחמד ושירותים נלווים.
הרקע לפרשה
על פי התביעה, החברה שלחה מסרונים פרסומיים בשנת 2021. המסרונים נשלחו ללא הסכמה מפורשת של הנמענים. התוכן כלל עדכון על שינוי בתקנון והטבה לרכישה.
עו"ד זילברג טען כי מדובר בהפרת חוק התקשורת. חוק זה מחייב קבלת הסכמה מראש לפני שליחת פרסומות. מטרת החוק להגן על פרטיות הצרכנים ולמנוע הטרדות.
המסרונים שגרמו לפתיחת ההליך כללו מידע פרסומי שלא תואם את דרישות החוק.
ההליך המשפטי והפשרה
לאחר קבלת התביעה, הצדדים החלו במגעים שהובילו להליך גישור.
במסגרת הליך זה, גובש הסכם פשרה שנועד להבטיח את זכויות הנמענים. החברה התחייבה לבצע רענון נהלים בקרב עובדיה כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.
נוסף על כך, החברה תפצה את חברי הקבוצה בשוברים בסכום של 20 שקלים לכל נמען.
הפיצוי ניתן כדי להבטיח שנפגעי ההפרות יזכו לתועלת ממשית.
אישור ההסכם על ידי בית המשפט
השופטת יסכה רוטנברג בחנה את ההסכם שאושר על ידה.
היא ציינה כי הוא משקף איזון נכון בין זכויות הנפגעים לאינטרס הציבורי.
לפי ההסכם, חברי הקבוצה יקבלו את הפיצוי תוך שישה חודשים.
כספים שלא ימומשו יועברו לתרומה לעמותות למען בעלי חיים.
השופטת הדגישה את חשיבות החזרת אמון הציבור בחברות מסחריות.
סיכום ההטבות והעלויות
הפיצוי הכולל לחברי הקבוצה נאמד ב-1.68 מיליון שקלים. מתוך סכום זה, לתובע נפסק גמול בסך 45,000 שקלים.
לעו"ד תום שנפ נפסק שכר טרחה של 165,000 שקלים בתוספת מע"מ. הסכומים משקפים את החשיבות הרבה שניתנה להליך זה.
משמעות הפשרה
הסכם זה הוא דוגמה לאופן שבו ניתן להתמודד עם הפרות חוק. הוא מדגיש את הצורך להגן על זכויות הצרכנים בשוק הדיגיטלי.
בנוסף, הוא משמש כתמרור לחברות מסחריות לפעול בהתאם לחוק. הפשרה מצטרפת לשורה של הסכמים דומים בתחום זה.
התוצאה הסופית היא חיזוק ההגנה על הצרכנים ושיפור השקיפות במערכת המסחרית.
בכך, בית המשפט מצליח להבטיח את מימוש זכויות הקבוצה המיוצגת בצורה יעילה.
לקריאת הפס"ד : https://www.law.co.il/media/computer-law/amit_zilberg32.pdf
ליצירת קשר: office@zilaw.co.il